V rámci primární emise České zbrojovky došlo k úpisu na spodní hranici cenového pásma, tedy za 290 CZK za akcii.
Celkem bylo upsáno 2,8 milionu nových akcií, stávající akcionář se za stanovenou cenu rozhodnul neprodávat. Původně přitom investorům bylo nabízeno celkem až 13 milionů akcií.
Poptávka byla tedy překvapivě nízká, především díky nezájmu ze strany zahraničních investorů. Ti se zřejmě zdráhali investovat do firmy kategorie small cap z poměrně kontroverzního odvětví, navíc obchodované na málo likvidní pražské burze.
Většinu akcií totiž upsali domácí investoři, z čehož bezmála 91 % institucionálního charakteru. Přibližně 9 % pak připadlo na retailové investory.
Prodejem nových akcií získala firma kapitál ve výši 812 milionů korun, který využije na financování výstavby továrny v USA. Úpis firmu ocenil na přibližně 9,5 miliardy korun, jedná se tedy o jeden z nejmenších titulů na domácí burze.
S akciemi se ode dneška obchoduje na sekundárním trhu, v dopoledních hodinách se cena pohybovala okolo 300 CZK za kus. Vzhledem k poměrně nízkému podílu volně obchodovaných akcií (free float činí 8,6 %) lze čekat, že se titul bude potýkat s nízkou likviditou. IPO zbrojovky tak za vydařené bohužel považovat nelze.